uit
aan
reset
Een goede inrichting van het hybride werken is een grote uitdaging. Het terugkeren naar de werkvloer vraagt om een nieuwe blik op de manier van werken. Essentieel is om inzicht te hebben in de mogelijkheden binnen een organisatie en eigen behoeftes. Hoe starten we het gesprek? Om zo te bepalen wat er nodig is. En hoe gaan we om met organisatorische veranderingen en persoonlijke ontwikkelingen?
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.
Hybride werken is inmiddels een veelgebruikte term geworden, maar wat betekent het nu precies? Hybride werken staat voor het werken op verschillende tijden en plekken. Hiermee wordt vaak het idee aangehouden dat het niet uitmaakt waar en wanneer iemand zijn werk doet, als de werknemer het werk en het afgesproken aantal uren levert. Dit kan dus qua locatie variëren van thuis, op kantoor of in de koffietent op de hoek. Daarnaast wordt er soepeler omgegaan met het tijdvak 9-tot-5 als werktijd. In de praktijk zien we dat het werk doorgaans nog in deze tijd wordt gedaan, maar dat er ook ruimte is om een uurtje te sporten, de boodschappen te doen of met de kinderen op stap te gaan. De tijd die overdag aan privézaken wordt besteed, wordt op een ander moment ingehaald.
Controle werk-privé-balans
Deze manier van werken geeft werknemers meer controle over hun werk- privé-balans. Daarbij is het wel belangrijk dat werkgever en werknemer heldere afspraken maken over het te leveren werk en de bereikbaarheid. Moet een werknemer te allen tijde bereikbaar zijn of alleen binnen een bepaalde tijd? Binnen welke tijden wordt er samengewerkt? Hoe waarborgen we de binding met collega’s en de organisatie? Dit zijn enkele voorbeelden van vragen die werkgever en werknemer samen moeten beantwoorden.
he rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content. The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the 'When inside of' nested selector system.
In gesprek over hybride werken
Na bijna twee jaar vooral thuis te hebben gewerkt gaan de deuren van de kantoren weer open. Hoewel de terugkeer naar het kantoor goed nieuws is voor alle medewerkers die het contact met collega’s hebben gemist, zijn er ook medewerkers die aan het thuiswerken of een hybride vorm van werken de voorkeur geven.
Hybride werken heeft immers ook voordelen. Zo hebben we gemerkt dat veel medewerkers productiever zijn als ze thuis werken. Ook ben je als werkgever flexibel en daardoor aantrekkelijk voor nieuwe medewerkers. Ook kun je kosten besparen. Het is echter ook een uitdaging, want hoe zorg je ervoor dat de medewerker zich betrokken voelen bij de organisatie en bij het team? Ook is minder sturing mogelijk en er zal meestal moeten worden geïnvesteerd in faciliteiten om thuis te werken.
Het begint allemaal met goede afspraken, hiervoor is het dus van belang om met elkaar in gesprek te gaan en te blijven.
Tijdens het gesprek over hybride werken kunnen de volgende onderwerpen aan bod komen:
Ervaringen hybride werken
Werkzaamheden en locatie
Prestaties en voortgang
Flexibiliteit en rooster
Communicatie
Werkdruk
Werk-privé-balans
Verbondenheid
Evalueren
Ondersteuning van medewerkers met een arbeidsbeperking
Het corona-virus en de bijhorende maatregelen hebben een grote impact op medewerkers met een arbeidsbeperking. In deze video geven we enkele praktische tips waarmee je als werkgever medewerkers met een arbeidsbeperking zo goed mogelijk kunt ondersteunen.
Bekijk de video - Hoe ondersteun ik medewerkers met een arbeidsbeperking?
Omgaan met weerstand bij verandering
De afgelopen jaren is er veel veranderd in de manier waarop we werken. Steeds meer organisaties werken hybride. De veranderingen die een organisatie doorvoert kunnen een grote invloed hebben op een medewerker. Met name als de medewerker onzekerheid of spanning ervaart met betrekking tot de verandering, kan er weestand ontstaan. Hoe ga je met deze weerstand om?
Vooral wanneer we worden blootgesteld aan opgelegde veranderingen, dan schieten mensen sneller in de weerstand. En dat is precies wat afgelopen tijd veel is gebeurd. We werden blootgesteld aan verplichte veranderingen. Denk aan verplicht thuiswerken, 50- 50 thuis en op kantoor werken of weer volledig op kantoor werken.
'Nu ik weer volledig op kantoor moet werken, ervaar ik te veel prikkels. Hierdoor kan ik mijn werk niet goed meer aan en ervaar ik afgelopen tijd steeds minder energie'.
Op dit moment zijn hier nog geen veelgestelde vragen over. Ga naar de FAQ pagina
Vragen, toevoegingen of wil je even sparren? We staan voor je klaar.